Schema

Våra träningstider vårterminen 2018

 


Passinformation:

  • På tisdagar hålls Ju-jutsu Kai-passet i judohallen på våning 1.
  • Både nybörjare och mer erfarna kör i de flesta fall på samma träningspass, men passen delas upp efter nivå, då det normalt är flera instruktörer på mattan. Om du är ny och har frågor så klicka här: Kontakta oss.
  • Tävlingsgrupp bedrivs när de som ska tävla behöver utöka sin träningsmängd. Här deltar man bara efter inbjudan av sin instruktör. Om vi inte har någon tävling som är aktuell så kommer passet inte heller att ske. Fler tävlingspass utanför schema brukar i regel också bokas in med de berörda.
  • Familjepasset är ett bredare pass där förälder och barn tränar tillsammans. De yngre barnen tränar mer gemensamt med sina föräldrar, medan de äldre barnen i samspel med sina föräldrar även ges möjlighet till träning med andra jämnåriga. Syftet med passet är att både barn och vuxna ska utmanas och tränas!

Ålder:
Knattegrupp = 7-9 år
Mongrupp = 10-13 år.
Familjepass = 4-13 år, men med tränande förälder.
Thai, BJJ, Jutsu Kai = 14+ år
MMA = 16+ år

 

Våra säsonger:

Höstens termin sträcker sig med ordinarie träningspass från mitten av augusti till veckan före jul; men under jul- och mellandagar kör vi på ett reducerat schema under 2-3 veckors tid. Under de mellandagsveckorna kör vi bara två pass per vecka, där klubbens alla kampstilar tränar gemensamt, men öppnar upp för medlemmar från andra klubbar att delta hos oss, vilket är populärt. Alla gamla medlemmar som nu studerar eller bor på annan ort brukar också passa på att göra ett besök hos oss.
Vårens termin sträcker sig från början av januari till mitten av juni, men vi kör på vårt populära reducerade schema under alla sommarmånaderna. Vi brukar alltid ha 20-30 personer som kör aktivt under hela sommaren, och ibland har vi medlemmar från 4-5 olika kampsportsklubbar från olika kommuner som också tränar hos oss under denna tid, eftersom att vi alltid har ”öppen matta” under denna tid. Detta är också en period där man enkelt kan testa vingarna på någon annan kampstil än det man brukar träna normalt.